Телефоны для заказов: 098 47 33 849 , 050 728 01 06
Главная » Статьи » Охладжение

Що буде, якщо залити в радіатор воду?
Перерахуємо ті технічні рідини , які найлегше переплутати , оскільки заливні горловини для них розташовані практично поруч: під капотом. Отже, це:
 
• охолоджуюча рідина ,
• моторне масло ,
• гальмівна рідина ,
• рідина для склоомивача .
 
куда заливать жидкость
 
Охолоджуюча рідина
 
Основна функція «охлаждайкі» - відвід тепла від стінок циліндро-поршневої групи , додаткова - обігрів салону в холодну пору року (забезпечує роботу пічки ) .
 
Охолоджуюча рідина повинна мати високу температуру закипання , володіти хорошою теплопровідністю , невеликою в'язкістю , бути стійкою до кристалізації і випаровуванню , не руйнувати матеріали ущільнювачів . Крім того , вона не повинна замерзати при низьких температурах.
 
Тому в основі охолоджуючих рідин лежать водні розчини неорганічних солей , токсичного етиленгліколю з низькою температурою замерзання. Крім того , у складі рідини присутні інгібітори корозії , що захищають систему охолодження; присадки , що оберігають рідина від руйнування , і змащувальні речовини .
 
Циркуляцію охолоджувальної рідини від двигуна до радіатора забезпечує помпа ( інакше її називають «водяним насосом» або «насосом охолоджуючої рідини» ) , а термостат відстежує температуру охолоджуючої рідини і регулює потік рідини, що проходить через радіатор.
 
будова водяної помпи
 
Насос охолоджуючої рідини : 1 - корпус ; 2 - підшипник ; 3 - шків ; 4 - маточина шківа ; 5 - стопорний гвинт підшипника ; 6 - кришка ; 7 - валик ; 8 - сальник ; 9 - крильчатка
 
 
Масло знижує тертя між робочими поверхнями і захищає двигун від зносу , воно також відводить тепло , безпосередньо омиваючи місця тертя. У маслі накопичуються продукти згоряння , а також продукти зносу . При зміні масла ці продукти видаляються .
 
Моторне масло повинне забезпечувати якісне змащування , володіти хорошою теплопровідністю , витримувати високі і низькі температури , і перепади температур. Крім того , якісне моторне масло повинне витримувати тиск до 100 МПа.
 
Моторні масла отримують з нафти або синтезують з хімічних речовин , отримуючи мінеральні , синтетичні і напівсинтетичні склади. Для захисту двигуна від корозії , а також додання певних характеристик в'язкості , захисту від окислення , стабілізації та ін. , в оливі використовують різні присадки і добавки.
 
Циркуляцію масла забезпечує масляний насос , а очистку масла здійснює масляний фільтр.
 
Гальмівна рідина
 
Гальмівна рідина - одна з видів гідравлічних рідин в автомобілі. За допомогою гідравлічної рідини зусилля на педаль гальма передається на гальмівні колодки.
 
Гальмівна рідина не повинна замерзати при низьких температурах , повинна мати високу температуру закипання, не пінитися, не випаровуватися і т.д.
 
А так як гальмівний рідини доводиться контактувати з різними деталями , частково або повністю виготовленими з гуми ( пильниками , гнучкими шлангами і т.д.) , то її виготовляють не на нафтовій основі , а з нейтральних до гуми компонентів - на основі касторової олії , гліколю або силікону. У гальмівної рідини також присутній набір присадок , що перешкоджає виникненню корозії.
 
 
Рідина для склоомивача
 
Рідина для склоомивача являє собою суміш ізопропіловий спирту з водою , набором миючих присадок і ароматизаторів.
 
Рідина для склоомивача , як і всі попередні технічні рідини , повинна витримувати низькі і високі температури , не перетворюючись на лід або пар ( це залежить від співвідношення спирту та води). В іншому ж вимоги до «омивайку» не надто суворі - головне, щоб вона могла очистити скло.
 
   Як ми бачимо , перераховані вище вимоги до різних технічних рідин автомобіля досить схожі. Це і широкий діапазон робочих температур , і наявність антикорозійних присадок , і висока теплопровідність.
 
Що ж станеться при змішуванні цих рідин ?
 
Найпоширеніший випадок - рідина для склоомивача залили «не туди».
 
 
Рідина для склоомивача і масло
 
Пам'ятаємо про те , що , крім великої кількості вимог , моторне масло не повинне ні випаровуватися , ні пінитися. Отже , попадання в масло рідини для омивача (по суті - спирту і води) , веде до наступного:
 
Збільшиться споживання палива. Погіршення змащувальних властивостей масла і здібності відводити тепло призведе до збільшення навантаження на двигун : він буде перегріватися , може «стуканути ».
 
Вода в маслі сприятиме виникненню корозії, і продукти зносу будуть у великих кількостях накопичуватися всередині двигуна , а потім заб'ють масляні канали .
 
Наявність летючих  фракцій , а також розрідження масла ведуть до того , що навіть при не надто значному зносі поршневих кілець або циліндрів, масло ( точніше суміш олії , води , спирту і спиртових випарів ) потраплятиме в камеру згоряння. Крім «брудного» вихлопу, це може привести до мимовільного набору обертів двигуна (особливо на « дизелях »). Двигун просто вибухне , якщо вчасно не витягнути ключ запалювання ( а педалі газу автомобіль слухатися перестане ) .
 
Негативні наслідки потрапляння «охлаждайкі» в моторне масло будуть виявлятися не послідовно, а одночасно, тому навіть невелика кількість охолоджуючої рідини в олії може призвести до незворотних наслідків.
 
Якщо залити моторне масло замість рідини для омивача , то , через набагато більшої щільності масла , заб'ються форсунки , згорить електромотор обприскувача , масло роз'їсть гумовотехнічні вироби .
 
 
Рідина для склоомивача і гальмівна система
 
Залежно від типу гальмівної рідини в ній може бути присутнім  спирт. Тому основну небезпеку при попаданні рідини для склоомивача в гальмівну систему являє собою вода.
 
Вода сприяє виникненню корозії , появи осаду , який викликає прискорений знос плунжерного насоса і клапанів гідроблока АБС. Але ця небезпека меркне перед небезпекою виникнення повітряних ( парових ) пробок.
 
При попаданні навіть малої кількості води (до 3,5 %) , гальмівна рідина змінює свої властивості : різко знижується температура кипіння , збільшується ймовірність та інтенсивність спінювання . Це веде до того , що вже після декількох різких гальмувань в системі утворюються повітряні пробки , і гальма перестають виконувати свою функцію.
 
При цьому під час плавного водіння всього цього можна навіть і не помітити.
 
Якщо ж залити гальмівну рідину в бачок омивача , ефект буде подібний використанню моторного масла - заб'ються форсунки , згорить електромотор. Відмінність полягатиме лише в тому , що гальмівна рідина не роз'їсть гумові деталі.
 
 
Рідина для склоомивача і « охлаждайка »
 
Охолоджуюча рідина, що має в своєму складі спирти , і рідина для омивача не є речовинами , які будуть вступати в бурхливу реакцію з виділенням газу , диму та ін. Небажаний процес відбуватиметься на рівні присадок.
 
Узагальнити це можна так: якщо рідина для омивача залити в радіатор - охолоджуюча функція практично не зміниться. А ось спрогнозувати взаємодію присадок і добавок , присутніх в обох рідинах - не представляється можливим.
 
Якщо ж охолоджуючу рідину залити в бачок омивача , то відмити від бруду скло така рідина буде не в змозі.
 
 
Масло і гальмівна рідина
 
Незважаючи на всю подібність обох рідин - моторного масла і «тормозухі» - при змішуванні їм забезпечено, як мінімум, зниження споживчих функцій і конфлікт присадок.
 
Тобто, якщо в олії буде присутній гальмівна рідина, двигун буде диміти, перегріватися. А якщо в гальмівній системі буде моторне масло - гальма можуть виявитися нездатними виконувати свою функцію.
 
 
Масло і охолоджуюча рідина
 
Незважаючи на те , що і масло і «охлаждайка» відводять тепло від двигуна - роблять вони це все ж по-різному.
 
Моторне масло в радіаторі, в першу чергу , призведе до перенавантаження помпи (водяного насоса) і термостата. Двигун буде перегріватися, поки не буде відключений або не вийде з ладу.
 
Охолоджуюча рідина, що потрапила в масло, призведе до виникнення емульсії, двигун буде диміти і перегріватися.
 
 
Гальмівна рідина і охолоджуюча рідина
 
«Тормозуха» в радіаторі (як і моторне масло), призведе до перенавантаження помпи і термостата, двигун буде перегріватися. А охолоджуюча рідина виведе з ладу гальмівну систему.
 
 
Вода в радіатор
 
І, нарешті, відповідь на запитання, поставлене в заголовку статті : на сучасних машинах вода у якості охолоджувальної рідини вже не впорається з відведенням тепла - вода швидко закипає та ще й замерзає при температурі нижче 0С. Крім того, буде утворюватися накип, іржавіти радіатор.
 
Тому : при крайній необхідності воду в радіатор залити можна . Але при цьому слід уважно стежити за температурою двигуна. Воду бажано використовувати дистильовану і при першій же можливості слід змінити весь обсяг антифризу.
 
Купити радіатори та інші запчастини можна в інтернет-магазині "Склад запчастин"  www.zapchastin.net
Категория: Охладжение | Добавил: Avto-bus (18.03.2014)
Просмотров: 7537
Всего комментариев: 0
avatar