Главная » Статьи » Подшипники и ступицы подвески |
Ступиця колеса - деталь, призначена для установки колеса автомобіля на вісь, іменованою цапфою. Підшипники ступиці, в такому поєднанні, є ключовим елементом не тільки ступиці, а й всієї ходової частини в цілому, так як саме вони відповідають за керованість автомобілем і багато в чому забезпечують безпеку водія. Призначення ступиці - з'єднання між собою вала і колісного диска для передачі крутного моменту. З одного боку ступиця авто насаджується на вал, а з іншого - вона має спеціальне посадкове місце для сполучення з колісним диском. Через ступицю передається обертаючий рух з осі коленвала на колесо. Також до неї кріпиться гальмівний диск, тому вона бере участь і в гальмуванні. Обертається колесо завдяки підшипникам ступиці. Найбільший вантаж серед всіх автомобільних підшипників відчуває саме підшипник ступиці, який фактично утримує всю масу автомобіля. Найвищі значення навантаження виникають в процесі руху, особливо при прискоренні і гальмуванні машини. При цьому підшипник практично одночасно відчуває вплив осьової і радіальної сили, що пред'являє дуже високі вимоги до його якості. У нових моделях з електронним управлінням система ступиці колеса поєднана з системою ABS, а також датчиками швидкості обертів коліс. Такі ступиці виготовляються повністю закритими, вони не є розбірними і ремонтопридатними, а їх термін експлуатації дорівнює тривалості використання автомобіля. Вивести з ладу ступицю можна навіть при неправильній заміні колеса або в процесі ремонту ходової. Приклад поломки - зрив різьби при надмірному зусиллі закручування болтів. Ця проблема визначається відразу, тому потенційною загрозою безпеці руху, як правило, стати не може. Заміну підшипника рекомендується проводити за допомогою спеціального преса, оскільки випресовування і запресовка вибиванням молотком може привести до деформації посадочних місць. Поломка підшипника ступиці визначається зі зміни звуку роботи підвіски. Навіть новачки найчастіше чують недобре при виникненні подібних несправностей. При повороті керма в процесі руху, з боку повороту буде чути незвичний гул, якщо з підшипником щось трапилося. Також про проблеми з підшипником або ступицьою свідчитиме підвищений люфт колеса. Пошкодження сальника підшипника призводить до витоку мастила і швидкого виходу з ладу, як підшипника, так і ступиці в цілому. В основному ступиці і їх підшипники виходять з ладу через зношування. Також причиною може стати сильний удар в процесі руху, наприклад при попаданні в яму на швидкості. Водієві не варто ігнорувати шуми, стуки, вібрацію, які прямо вказують на поломку, так як це призведе до негативних наслідків. Якщо автовласник вчасно не звернеться в автосервіс, ступичний підшипник буде зношуватися все сильніше, удари і стукіт стануть дуже сильними і визначити їх локалізацію і причину появи буде набагато важче. | |
Категория: Подшипники и ступицы подвески | Добавил: Avto-bus (21.06.2016) | |
Просмотров: 1505 | |
Всего комментариев: 0 | |