Для зняття диска зчеплення:
- Зніміть коробку передач;
- Відзначте маркером або фарбою положення зчеплення в зборі по відношенню до маховика;
- Використовуючи спеціальний інструмент або викрутку, заблокуйте зубчастого вінця маховика від провертання;
Рис. 1 Розташування болта (1) кріплення зчеплення
- Поступово по діагоналі відпустіть болти 1 (рис.1) кріплення зчеплення в зборі, повертаючи кожен болт на півоберта до тих пір, поки не припиниться дія пружини і болти можуть бути отвінчени вручну;
- Зніміть нажимний диск, при цьому підтримуйте ведений диск, щоб він не випав;
- Очистіть від бруду підшипник виключення зчеплення, але при цьому не використовуйте розчинники;
- Протріть маховик бензином.
Для перевірки справності диска зчеплення:
- Перевірте стан натискного диска зчеплення. Сліди зпрацювання на кінцях нажимної пружини повинні бути не більше 0,3 мм;
- Перевірте надійність пружинного з'єднання між натискним диском і кожухом зчеплення. Не допускаються подряпини і втрати або пошкодження заклепок;
- Перевірте натискний диск на відсутність тріщин, пригару і зношення поверхні;
- Використовуючи сталеву лінійку і лезо щупа, перевірте неплощинність робочої поверхні натискного диска. Неплощинність натискного диска не повинна перевищувати 0,2 мм;
- Перевірте стан поверхні тертя маховика на відсутність тріщин, пригару і зносу поверхні;
- Перевірте стан фрикційних накладок веденого диска зчеплення і за наявності на них слідів масла або механічних ушкоджень замініть ведений диск;
- Виміряйте товщину накладок веденого диска зчеплення. Якщо їх товщина менш допустимої або якщо головки заклепок знаходяться близько до робочої поверхні, замініть їх або ведений диск зчеплення;
- Перевірте стан вижимного підшипника, який повинен обертатися легко, рівномірно і безшумно і в ньому повинен бути відсутній люфт. Робоча поверхня підшипника, що впливає на натискну пружину, повинна бути гладкою, без тріщин, місцевої корозії або виробітку;
- Несправний підшипник виключення зчеплення можна визначити, не знімаючи його з автомобіля, для чого необхідно при роботі двигуна натиснути педаль зчеплення. Якщо при натисканні педалі зчеплення з'являється шум, значить, підшипник виключення зчеплення несправний і його необхідно замінити;
- У разі присутності масла в картері зчеплення необхідно замінити заднє кільце ущільнювача колінчастого валу.
Для установки диска зчеплення:
- Змастіть шліци в ступиці веденого диска тонким шаром спеціального мастила на основі дисульфіду молібдену;
ПРИМІТКА
При встановленні нових веденого диска або натискного диска зчеплення зніміть з них антикорозійний захист.
- Встановіть ведений диск на маховик таким чином, щоб пружина амортизуючої маточини диска була спрямована назовні, до коробки передач;
- При повторній установці раніше знятого натискного диска зчеплення перевірте, щоб нанесені перед зняттям мітки поєдналися;
- Затягніть болти кріплення зчеплення так, щоб ведений диск зчеплення був притиснутий, але в той же час міг ще пересуватися в сторони;
- Використовуючи спеціальну оправку або старий первинний вал коробки передач, відцентруйте диск зчеплення щодо маховика;
- Після центрування веденого диска поступово по діагоналі затягніть болти кріплення кожуха зчеплення моментом 20 Н · м;
- Витягніть оправку з веденого диска;
- Змастіть шліцеві частину первинного валу коробки передач, направляючу втулку підшипника виключення зчеплення і наконечники вилки тонким шаром спеціального мастила MOLYKOTE BR2 PLUS;
- Встановіть підшипник виключення зчеплення;
- Встановіть коробку передач.
|