Телефоны для заказов: 098 47 33 849 , 050 728 01 06
Главная » Статьи » Сервис и техническое обслуживание

Наслідки використання неякісного пального.

Саме визначення «поганий бензин » має на увазі , що в паливі - підвищена кількість металовмісних присадок , свинцю , або нафталіну , або етилового спирту , ацетону , або паливо не відповідає заявленому октановому числу . Або всі перелічені фактори присутні разом.

Використання бензину з таким « набором» веде до :

- Передчасного зносу двигуна ,

- Порушення роботи паливної системи , бензонасоса , датчика детонації ,

- Кисневого датчика (лямбда -зонда ) ,

- Каталізатора ,

- Свічок запалювання (як правило , - страждають в першу чергу) ,

- Порушується робота інжектора .

У результаті такої заправки доведеться замінити практично все, що мало контакт з цим бензином , чистити форсунки , колектори , промивати бак .

Як визначити, що залитий поганий бензин

Якщо бензин уже потрапив в бак , визначити його якість побутовими методами неможливо - це здійсненно лише в лабораторних умовах.

Численні міркування в Інтернеті про те , як повинна розтікатися «правильна» крапля палива на білому папері , або як не повинен пахнути бензин - на практиці не завжди застосовні : їх похибка становить щось близько 100 % (технічний + людський фактор). На сьогоднішній день існують побутові бензиноміри ( нафтоденсіметри ) , але й вони дозволяють лише відрізнити бензин від солярки , і не здатні виміряти кількість домішок або величину октанового числа.

Таким чином , автолюбителю залишається визначити якість бензину лише по факту - з поведінки свого автомобіля. Неякісний бензин проявляє себе таким чином:

1 . Збільшується витрата палива.

2 . Спочатку справний автомобіль погано заводиться (або взагалі не заводиться ) , глохне.

3 . Знижується розгінна динаміка і потужність .

4 . Двигун працює з перебоями , « стрибають » обороти на холостому ходу.

5 . Утворюється чорний або червоний нагар на свічках запалювання.

Те , що залитий поганий бензин , зазвичай відчувається не відразу (це ще залежить і від наповненості бака) , а тільки тоді , коли неякісне паливо потрапить в паливопровід . За цей час цілком можна встигнути від'їхати від заправки на 10-15 км . Якщо , ледь від'їхавши від заправки , двигун заглох - причина , швидше за все , в забрудненості палива водою і механічними домішками.

 Якщо двигун не розвиває потрібної потужності , чути металевий стукіт - причина , швидше за все , в низьким октановим числом палива.

Що робити відразу

 

У кожного водія повинно стати звичкою брати в касі і зберігати касовий чек. Тільки з його допомогою можна буде довести , що паливо було продано саме на певній заправці. Якщо ви від'їхали від заправки , і по поведінці автомобіля визначили , що заправилися «чимось не тим » - відразу ж припаркуйте автомобіль . Подальший рух - небезпечно для автомобіля!

 

Потім слід повернутися на заправку і зажадати від її співробітників викликати когось з керівництва . Крім того , на заправках вказують телефони гарячої лінії , зателефонувавши за якими можна пред'явити претензії.

1 . Отже, перше , що потрібно зробити - це заявити про проблему керівництву заправного комплексу .

2 . Слід взяти проби палива з колонки і з бака .

Для цього потрібно викликати експерта ліцензованої лабораторії. Акредитація лабораторії - ознака відповідальності лабораторії за результати аналізів , оскільки її діяльність контролюється державою. Ряд великих « заправних » брендів має у своєму складі (або наймає ) пересувні і стаціонарні лабораторії для контролю палива. У крайньому випадку - для відбору проб і аналізу бензину можна викликати експерта з будь-якої іншої ( « незаангажованої » ) акредитованої лабораторії.

Відбір проб проводиться при свідках у присутності представника АЗС в чисту скляну тару. Беруться три проби - одна залишається на заправці , другий віддається на аналіз , третя - контрольна. При цьому , більшість заправок слідують правилу: якщо бензин якісний - за лабораторний аналіз платить водій , якщо неякісний - платить заправка (і відшкодовує вартість ремонту).

До слова , потрібно сказати , що є « заправні » бренди , які , незалежно від результатів аналізу , самі оплачують роботу лабораторії. Зрозуміло, це стосується до великих мереж заправок.

3 . Автомобіль потрібно відбуксирувати на СТО , яка в змозі визначити причину поломки , провести експертну оцінку збитку і вартості ремонту автомобіля , а також видати відповідний акт.

Що робити потім

Потім слід чекати результатів експертної оцінки автомобіля та результатів аналізів. До речі , експрес-аналіз палива в мобільних лабораторіях займає не більше 15 хвилин. Якщо експерти підтвердили неналежну якість палива , велика ймовірність того , що власники АЗС постараються вирішити проблему в досудовому порядку - запропонують відшкодувати витрати на ремонт і навіть відшкодувати моральну шкоду. Погана слава нікому не потрібна.

 

Якщо ж власники АЗС не згодні з результатами експертизи палива - пряма дорога до суду. Але до цього власникові авто слід також врахувати можливість того , що вся справа може бути і не в паливі ( інакше у заправки відразу ж зібралася б колона затихлі машин) - причину найкраще визначать таки на СТО.

Як убезпечити себе від неякісного палива

Для початку потрібно постаратися уникнути заправки з неякісним бензином. Теоретично (і вельми приблизно) якість бензину можна оцінити за зовнішнім виглядом самої заправки або заправного комплексу :

1 . Заправлятися краще на заправках відомих брендів. Заправка повинна бути доглянутою , працівники охайно одягнені.

2 . «Європейські » види палива більш кращі для автомобіля (і є предметом гордості заправки ) - тому відповідність палива європейським стандартам вказується на стелах біля заправки і на самій колонці. У разі , якщо заправник стверджує , що бензин - із серії « Євро » , але на колонці це не вказано - він говорить не правду.

3 . Якщо заправка невідомого (або маловідомого ) вам бренду , але чиста , доглянута , працівники охайно одягнені - велика ймовірність того , що на ній реалізується якісний бензин.

4 . Якщо заправка недоглянута - на ній краще не заправлятися ( або залити лише той мінімум , який дозволить доїхати до наступної заправки) .

На заправці зверніть увагу на дані про аналіз палива - цю інформацію розміщують на видному місці , звичайно поруч з касою . Один з показників неякісного палива - низькі ціни. Розрив у ціні на 5-10 копійок від середнього по регіони є наслідком конкурентної боротьби , а ось розрив у 20-30 копійок - повинен насторожити автомобіліста. Ще потрібно додати , що дрібні нафтотрейдери ( у яких не більше 5-7 заправок ) не можуть собі дозволити ввозити паливо з-за кордону - для них це не рентабельно. На таких заправках навряд чи знайдеться паливо Євро -стандарту , а ймовірність « разбодяжування » - вище.

Підсумок

Заправляйтеся на перевірених заправках.

На заправці зверніть увагу на її зовнішній вигляд , наявність інформації про аналіз палива і телефону «гарячої лінії».

Завжди беріть і зберігайте касові чеки.

На автомобілі , заправленому « бодягою » їхати не можна - це призведе до ще більшого збитку .

Кращий варіант (і досить імовірний) - це коли після експертизи власник АЗС запропонує відшкодувати витрати. В іншому випадку доведеться звертатися до суду , і на чию користь він прийме рішення - прогнозувати складно.

Купити елементи паливної системи автомобіля в інтернет-магазині

Категория: Сервис и техническое обслуживание | Добавил: Avto-bus (01.03.2014)
Просмотров: 2512 | Комментарии: 2
Всего комментариев: 0
avatar