Главная » Статьи » Сервис и техническое обслуживание |
Саме визначення «поганий бензин » має на увазі , що в паливі - підвищена кількість металовмісних присадок , свинцю , або нафталіну , або етилового спирту , ацетону , або паливо не відповідає заявленому октановому числу . Або всі перелічені фактори присутні разом. Використання бензину з таким « набором» веде до : - Передчасного зносу двигуна , - Порушення роботи паливної системи , бензонасоса , датчика детонації , - Кисневого датчика (лямбда -зонда ) , - Каталізатора , - Свічок запалювання (як правило , - страждають в першу чергу) , - Порушується робота інжектора . У результаті такої заправки доведеться замінити практично все, що мало контакт з цим бензином , чистити форсунки , колектори , промивати бак . Як визначити, що залитий поганий бензин Якщо бензин уже потрапив в бак , визначити його якість побутовими методами неможливо - це здійсненно лише в лабораторних умовах. Численні міркування в Інтернеті про те , як повинна розтікатися «правильна» крапля палива на білому папері , або як не повинен пахнути бензин - на практиці не завжди застосовні : їх похибка становить щось близько 100 % (технічний + людський фактор). На сьогоднішній день існують побутові бензиноміри ( нафтоденсіметри ) , але й вони дозволяють лише відрізнити бензин від солярки , і не здатні виміряти кількість домішок або величину октанового числа. Таким чином , автолюбителю залишається визначити якість бензину лише по факту - з поведінки свого автомобіля. Неякісний бензин проявляє себе таким чином: 1 . Збільшується витрата палива. 2 . Спочатку справний автомобіль погано заводиться (або взагалі не заводиться ) , глохне. 3 . Знижується розгінна динаміка і потужність . 4 . Двигун працює з перебоями , « стрибають » обороти на холостому ходу. 5 . Утворюється чорний або червоний нагар на свічках запалювання. Те , що залитий поганий бензин , зазвичай відчувається не відразу (це ще залежить і від наповненості бака) , а тільки тоді , коли неякісне паливо потрапить в паливопровід . За цей час цілком можна встигнути від'їхати від заправки на 10-15 км . Якщо , ледь від'їхавши від заправки , двигун заглох - причина , швидше за все , в забрудненості палива водою і механічними домішками. Якщо двигун не розвиває потрібної потужності , чути металевий стукіт - причина , швидше за все , в низьким октановим числом палива. Що робити відразу
У кожного водія повинно стати звичкою брати в касі і зберігати касовий чек. Тільки з його допомогою можна буде довести , що паливо було продано саме на певній заправці. Якщо ви від'їхали від заправки , і по поведінці автомобіля визначили , що заправилися «чимось не тим » - відразу ж припаркуйте автомобіль . Подальший рух - небезпечно для автомобіля!
Потім слід повернутися на заправку і зажадати від її співробітників викликати когось з керівництва . Крім того , на заправках вказують телефони гарячої лінії , зателефонувавши за якими можна пред'явити претензії. 1 . Отже, перше , що потрібно зробити - це заявити про проблему керівництву заправного комплексу . 2 . Слід взяти проби палива з колонки і з бака . Для цього потрібно викликати експерта ліцензованої лабораторії. Акредитація лабораторії - ознака відповідальності лабораторії за результати аналізів , оскільки її діяльність контролюється державою. Ряд великих « заправних » брендів має у своєму складі (або наймає ) пересувні і стаціонарні лабораторії для контролю палива. У крайньому випадку - для відбору проб і аналізу бензину можна викликати експерта з будь-якої іншої ( « незаангажованої » ) акредитованої лабораторії. Відбір проб проводиться при свідках у присутності представника АЗС в чисту скляну тару. Беруться три проби - одна залишається на заправці , другий віддається на аналіз , третя - контрольна. При цьому , більшість заправок слідують правилу: якщо бензин якісний - за лабораторний аналіз платить водій , якщо неякісний - платить заправка (і відшкодовує вартість ремонту). До слова , потрібно сказати , що є « заправні » бренди , які , незалежно від результатів аналізу , самі оплачують роботу лабораторії. Зрозуміло, це стосується до великих мереж заправок. 3 . Автомобіль потрібно відбуксирувати на СТО , яка в змозі визначити причину поломки , провести експертну оцінку збитку і вартості ремонту автомобіля , а також видати відповідний акт. Що робити потім Потім слід чекати результатів експертної оцінки автомобіля та результатів аналізів. До речі , експрес-аналіз палива в мобільних лабораторіях займає не більше 15 хвилин. Якщо експерти підтвердили неналежну якість палива , велика ймовірність того , що власники АЗС постараються вирішити проблему в досудовому порядку - запропонують відшкодувати витрати на ремонт і навіть відшкодувати моральну шкоду. Погана слава нікому не потрібна.
Якщо ж власники АЗС не згодні з результатами експертизи палива - пряма дорога до суду. Але до цього власникові авто слід також врахувати можливість того , що вся справа може бути і не в паливі ( інакше у заправки відразу ж зібралася б колона затихлі машин) - причину найкраще визначать таки на СТО. Як убезпечити себе від неякісного палива Для початку потрібно постаратися уникнути заправки з неякісним бензином. Теоретично (і вельми приблизно) якість бензину можна оцінити за зовнішнім виглядом самої заправки або заправного комплексу : 1 . Заправлятися краще на заправках відомих брендів. Заправка повинна бути доглянутою , працівники охайно одягнені. 2 . «Європейські » види палива більш кращі для автомобіля (і є предметом гордості заправки ) - тому відповідність палива європейським стандартам вказується на стелах біля заправки і на самій колонці. У разі , якщо заправник стверджує , що бензин - із серії « Євро » , але на колонці це не вказано - він говорить не правду. 3 . Якщо заправка невідомого (або маловідомого ) вам бренду , але чиста , доглянута , працівники охайно одягнені - велика ймовірність того , що на ній реалізується якісний бензин. 4 . Якщо заправка недоглянута - на ній краще не заправлятися ( або залити лише той мінімум , який дозволить доїхати до наступної заправки) . На заправці зверніть увагу на дані про аналіз палива - цю інформацію розміщують на видному місці , звичайно поруч з касою . Один з показників неякісного палива - низькі ціни. Розрив у ціні на 5-10 копійок від середнього по регіони є наслідком конкурентної боротьби , а ось розрив у 20-30 копійок - повинен насторожити автомобіліста. Ще потрібно додати , що дрібні нафтотрейдери ( у яких не більше 5-7 заправок ) не можуть собі дозволити ввозити паливо з-за кордону - для них це не рентабельно. На таких заправках навряд чи знайдеться паливо Євро -стандарту , а ймовірність « разбодяжування » - вище. Підсумок Заправляйтеся на перевірених заправках. На заправці зверніть увагу на її зовнішній вигляд , наявність інформації про аналіз палива і телефону «гарячої лінії». Завжди беріть і зберігайте касові чеки. На автомобілі , заправленому « бодягою » їхати не можна - це призведе до ще більшого збитку . Кращий варіант (і досить імовірний) - це коли після експертизи власник АЗС запропонує відшкодувати витрати. В іншому випадку доведеться звертатися до суду , і на чию користь він прийме рішення - прогнозувати складно. Купити елементи паливної системи автомобіля в інтернет-магазині | |
Категория: Сервис и техническое обслуживание | Добавил: Avto-bus (01.03.2014) | |
Просмотров: 2512 | Комментарии: 2 |
Всего комментариев: 0 | |