Телефоны для заказов: 098 47 33 849 , 050 728 01 06
Главная » Статьи » Тормозная система

Гальмівна система
Гальмівна система сучасних автомобілів невибаглива і досить надійна, але випускати її з поля зору, тим не менш, не варто. Що важливо враховувати, щоб не залишитися без гальм? В основному це своєчасна заміна гальмівних колодок і дисків. За рівнем гальмівної рідини стежить або бортовий комп'ютер, або контрольна лампа з поплавцем в головному циліндрі. За кілька десятиліть автомобілебудування, накопичений досвід дозволив, нарешті, створити надійні і невибагливі гальмівні системи. Все чудово продумано і прораховано, але аварії не пішли з нашого життя. Причиною тому, частіше за все - людський фактор. У більшості випадків справедливе прислів'я: "Скупий платить двічі", і це дійсно так. Часом люди економлять на власній безпеці, коли на дорогу іномарку купують запчастини сумнівного виробництва. Все має бути "рідне", адже при проектуванні автомобіля враховувалися всі навантаження та інші фактори, які будуть впливати на деталь. Підробка, частіше за все, копіює форму, розмір, якщо вдалося, матеріал - лише приблизно, а технологію виробництва дотримувати не всім під силу. Підробка коштує дешевше тому, що і виробництво підробленої деталі було ще дешевшим. Економія виходить за рахунок недотримання, в повній мірі, технологій виробництва, якості вихідного матеріалу і багатьох інших моментів. В автомобілях дуже часто застосовують деталі з розжареного металу, де важлива точність, міцність і стійкість до перепадів температур. Деталі з "сирого" металу можуть деформуватися, швидко зношуються, що приводить до виходу з ладу або самої деталі, або деталей залежать від неї. Такі експерименти недопустимі.
 

Ефективність гальмування залежить не тільки від технічних характеристик автомобіля, але і від уміння водія грамотно розподіляти гальмівне зусилля. Часом, на дорозі трапляються люди, які в силу своєї нервозності постійно тиснуть на гальма, але не гальмують. Поклав ногу на педаль, датчик спрацював, стоп-сигнали запалилися, а автомобіль їде не зменшуючи швидкості. Це вводить в оману тих, хто позаду. Такого водія норовлять обігнати тому, що їхати за ним дуже неприємно. Саме обігнати ще й тому, що створюється враження, що він, все-таки, загальмує по справжньому. Не хочеться чекати цього моменту.
 

Нові гальмівні диски, звичайно, зберігаються в маслі. Це охороняє їх від вологості і корозії. Важливо пам'ятати про це, оскільки, після заміни дисків, максимальна ефективність гальмівної системи досягається лише через 150 - 200 кілометрів. До того моменту не варто розганятися до критичної швидкості, адже гальмівного шляху може не вистачити і АБС тут ні чим допомогти не зможе, тому що спрацьовує ця система лише за повного або часткового блокування колеса.
 

Взагалі, багато людей мають невірне уявлення про роботу антиблокувальної системи гальм (АБС). Існує така думка, що АБС значно скорочує гальмівний шлях. Нічого подібного, скорочує тільки при складних погодних умовах, коли автомобіль втрачає зчеплення з дорогою і здатний пролетіти по іннерціі величезну відстань. Система не дозволяє жодному з коліс зупинитися раніше, ніж інші колеса. Для цього стоять датчики на кожному колесі, а електронний блок звіряє кількість імпульсів, що надходять від кожного колеса. Все це для того, щоб автомобіль не втратив зчеплення з дорогою і зберіг керованість. Помилково думати, що АБС постійно працює при гальмуванні. Ця система тільки стежить і не втручається в процес гальмування, якщо всі колеса уповільнюють своє обертання однаково. Довжина гальмівного шляху тут залежить тільки від ефективності самої гальмівної системи. Якщо одне з коліс або, навіть, всі три колеса сповільнюються занадто швидко, що свідчить про прослизання коліс по поверхні, тоді вже спрацьовує АБС і знижує тиск гальмівної рідини на блоковані колеса. Момент спрацьовування АБС закладений заводом-виробником. В одних автомобілів АБС спрацьовує при найменшому натяку на ковзання, в інших вчасно, коли дійсно пора. Оскільки, спрацьовування АБС, все-таки, подовжує гальмівний шлях автомобіля, якщо порівнювати з гальмуванням при нормальних умовах, то дуже важливо, щоб ця система не вторгалася в процес гальмування раніше свого часу. Також важлива збалансованість гальмівної системи і плавне, але динамічне наростання гальмівного зусилля. Різкі імпульси можуть призводити до часткового блокування коліс і передчасного спрацьовування АБС. Все це повинно бути продумано заводом-виробником.
 

Крім всього вищесказаного, дуже важливо, щоб технічне обслуговування автомобіля та ремонт проводилися кваліфікованими фахівцями, в умовах обладнаного цеху або автосервісу, де є все необхідне для успішних маніпуляцій з вашим автомобілем. Часто буває таке, що прикипіла гайка чи болт. Ремонтуючи свій автомобіль у гаражі або на стоянці, в гучній компанії п'яних автолюбителів-всезнайок, можна завдати своєму залізному другу серйозного збитку. Частими є випадки, коли прікипівший болт залишається без капелюшка і його залишки доводиться висвердлювати. Інша неприємність підстерігає при закручуванні болтів і гайок. Незакручені гайки і болти мають погану особливість - відкручуватися, але не відразу. Можна проїздити тиждень, нічого не підозрюючи, а у відповідальний момент залишитися без колеса або просто втратити контроль над автомобілем. Якщо перекрутити, то результат буде той-же, коли вибій на дорозі або камінь потрапивши під колесо, дасть той останній, якого бракує поштовх, після якого різьблення буде зірвано остаточно і аварія стає неминучою. Є ще один психологічний момент. Автомобіль зношується поступово і ми звикаємо до цього. Люфти повільно збільшуються, коефіцієнт керованості знижується, але ми можемо цього не помічати. Тим і хороший фахівець, що він знає - як має бути. Фахівець не буде орієнтуватися на свої людські відчуття, які можуть підвести. Є вимірювальні прилади, є заводські норми, є автосервіс ...
 

Гальмівні колодки, диски , циліндри, троси та інші запчастини до таких моделей автобусів та мінівенів : Fiat Ducato (Дукато), Scudo (Скудо), Doblo (Добло); Citroen Jumper (Джампер), Jumpy (Джампі), Berlingo (Берлінго); Peugeot Boxer (Боксер), Expert (Експерт), Partner (Партнер); Renault Master (Мастер), Trafic (Трафік), Kangoo (Кенгу), Dacia Logan, Sandero ; Opel Movano (Мовано), Vivaro (Віваро); Mercedes Vito , Sprinter , VW LT , VW T4 , VW T5 , Volkswagen Caddy , а також до інших моделей марок Audi , Daewoo , Chevrolet , Fiat , Ford , Opel , Skoda , VW .
 
 
Категория: Тормозная система | Добавил: Avto-bus (09.02.2010)
Просмотров: 7194
Всего комментариев: 0
avatar